Haberler

Hayırlı Olsun Ziyareti

Okul liderimizden lider gençlik kulübü başkanı Önsen Yeşilyurt İlkokulu Ortaokulu Müdürü Özkula hayırlı olsun ziyaretİ.

Devamı

Özellerimiz

Özel öğrencilerimizle özel kutlamalar Yahya Kemal de. 

Devamı

Koromuzda Var

Savaş Aksu öğretmenimizin öğrencileri 21. yüzyılda yeteneklerini keşfetme adına güzelliklere imza atıyor.

Devamı

Haydi Camiye

Öğrencilerimiz haydi çocuklar camiye projemize şimdiden başladılar.

Devamı

Mezunları Unutmadık

Yahya Kemal’in mezun öğrencilerini Kanuni Ortaokulunda  ve Kanuni imam hatip ortaokulunda ziyaret ettik.

Devamı

Okuyan Yahya Kemaller

Yahya Kemal’de tenefüste de ufka yolculuk devam ediyor Öğrencimizi tebrik ediyoruz.

Devamı

STEM Demek Üretim Demek

Basitçe tanımlamak gerekirse kodlama, bir robot ya da bilgisayarın programlarının okunup işlendiği yazılı talimatların tamamıdır. Robotik kodlama ise, bir robot tarafından yapılması gereken görevlerin belirlenmesi, bu görevin tamamlanması için kodun tasarlanması ve çıktının alınıp değerlendirilmesi için kodun robota gönderilmesi sürecidir. Robotik kodlama, yazılan kodun sonucunun gerçek hayatta nasıl gerçekleştiğinin gözlenmesi sürecini de içerir. Görevin doğru bir şekilde tamamlanıp tamamlanmaması, robotun hareketlerinin istenilen doğrultuda olup olmaması, yazılan kodun nasıl çalıştığıyla ilişkilidir. Bu süreçte robotun hareketlerinin gözlemlenip yazılan kod üzerinde değişiklikler yapılması deneme yanılma yöntemiyle derin bir düşünme ve araştırma geliştirme evrelerini içerir. Robotik kodlama, doğası gereği, analitik düşünme, sonuç odaklı olma ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirir. Robotik kodlama ile uğraşan bireyler, kod yazılırken aslında robota hangi hareketi, hangi koşullar altında ve nasıl yapması gerektiğini söylemektedir. Kodu çalıştırdıktan sonra, robotun tüm hareketlerini gözlemlemek, istedikleri sonuçları alamadıklarında, hem tasarladıkları kodun doğruluğundan hem de çıktısının istedikleri sonucu verip vermediğinden emin olmak robotik kodlama ile uğraşan kişilerin temel görevlerindendir.  ‍ Robotik kodlama, makine ve kontrol sistemleri, elektronik, bilgisayar ve uzay bilimlerinin her birimi içinde barındıran çok geniş bir kavramdır. Birbirinden farklı alanların birbiriyle iç içe çalışması, birbirinden destek alması ve birbirini beslemesi robotik kodlama süreçlerinin olmazsa olmazıdır. Örneğin; bir robotun kodlanması aşamasında, o robotun iyi bir mekanik tasarımının yapılması, doğru donanımların robot üzerine eklenmesi gerekmektedir. İlgili sensörler, işlemciler, motorlar eklendikten sonra, tüm bu elektronik donanımların yapı sistemlerinde doğru ve uyumlu bir şekilde çalışması mekanizma tasarımının doğru bir şekilde yapılmasına bağlıdır. Bu da robotik kodlama sürecinin olmazsa olmaz bir parçasıdır.   Günlük hayatta robotik kodlamanın sıklıkla kullanıldığına şahit olmaktayız. Robotik kodlama biz farkında olmasak da günlük hayatımızın değişmez bir parçasıdır. Mikrodalga, araba, televizyon, telefon, bilgisayar gibi birçok elektronik ürün kullandığımızda geri planda kusursuz çalışan bir robotik kodlama tasarımı olduğunu bilmeliyiz. Robotik kodlama, çalışan robotun çeşit ve görevine bağlı olarak görsel tasarım, makine mühendisliği, mekatronik mühendisliği, elektronik mühendisliği, döngüler, yön bulma, cebir, geometri, ve benzeri birçok alanın bilgi ve birikiminden faydalanmaktadır. Günlük hayatımıza baktığımızda, sadece kullandığımız elektronikler için değil, gündelik hayatta karşılaştığımız problemler için de robotik kodlamayı hayatımızın içinde görebiliriz. Kodlama ve algoritma mantığı, bireylerin hem karşılaştıkları problemleri çözmesinde hem de bağımsız ve iş birliği içinde bir organizasyon mantığıyla çalışmasını sağlar. Dolayısıyla robotik kodlama bilen ya da öğrenme aşamasında olan bireyler, kendilerini analitik düşünme açısından geliştirirken, planlama, araştırma, bilgi iletme, ekip çalışması, geri bildirim alma ve tekrar deneme gibi konularda kodlama sayesinde günlük hayatta kendilerini daha iyi bir konuma getirebilirler.  Okul lideri Hüseyin YILMAZ ve Müdür Yardımcısı Neslihan ÖTE Stem sınıfına ziyarette bulundu. Ziyaret sırasında gerekli motivasyonu veren Okul Lideri Hüseyin YILMAZ her türlü desteği bilimin olduğu her sahaya vereceklerini ilettiler. Görev alan öğretmenlerimiz Yakup ASIL ve Nazlı Elif TATAR'ı tebrik ederek güle güle gelinen Stem sınıfından güle güle ayrıldılar. Yahya Kemal üretiyor ve üretime devam ediyor.

Devamı

Evde Eğitim

Sağlık problemi nedeniyle örgün eğitim kurumlarından doğrudan yararlanamayacak durumda olduğunu sağlık raporu ile belgelendiren okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için evde sunulan eğitim hizmeti tüm hızıyla devam ediyor. Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz süreçten çok memnun ve verimli geçirerek eğitim öğretim hayatın devam etmektedir.

Devamı

Uçurtma Şöleni

İngilizce dersimizi öğrenirken eğlenerek devam ediyoruz.Okul liderimiz. Sorumlu öğretmenimiz Esra DEVECİ ile yapılan bu etkinliğe okul liderimiz Hüseyin YILMAZ da eşlik etmiştir. Bu etkinliğimizde disiplinlerarası yaklaşımı da ele alarak uçurtmalarımızı uçurduk, Yahya Kemal havada da var olduğunu göstermiştir. Öğreniyoruz ama eğlenerek..

Devamı

Birlikte Hep Güçlüyüz

Yahya Kemal hep öncü olmaya etkinlikle eğlenmeye de varım diyor. Bu sebebple değerli İş insanı Adem MAĞRALI  beye teşekkür ederiz.

Devamı

Ufuklar Ötesi Yol

Ufka Yolculuk diye çıktığımız bu yolda yolumuzda bir yolculuğumuzda. Bu kapsamda ziyaretlerimiz devam ediyor. Ramazan bereketlensin artsın eksilmesin.

Devamı

İDEAL ANNE OLMAK

İdeal anne olmak ve bu konuda gerekli yeterliliğe sahip olmanın zorlukları ve kolaylıkları ile giriş konuşmasını okul lideri Hüseyin YILMAZ yaptı. İmam Hatip Seyfullah BEKERECİ hocamız eşliğinde seminerimiz gerçekleşti. Veliler bu etkinliğimizden gayet memnun kaldıklarını belirttiler.

Devamı

Bir Yol Hikayesi..

Bir yol (Kitap) hikayesi   Hikayesi en meşakkatli yoldur, insan olabilmek, insan kılabilmek daha da önemlisi insan kalabilmek... Çıktığımız bu yol zor ve bize de zor bir görev düştü, İnsan olarak; İnsanî özelliklere sahip (Akl-ı Selim, Zevk-i Selim ve Kalb-i Selim) bireyler yetiştirmek. Okumak,  ilim öğrenmek, öğrendiklerimizi hayata geçirmek. Kitapla çıktığımız bu serencamın hikâyesi yaklaşık iki ay önce başlamıştı. Yahya Kemal İlkokulu'nda yeni nesil lider öğretmen ve lider öğrencilerimizle birlikte kitap toplayalım, hediye edelim fikri ile birlikte aslında var olan sadece bir kar tanesiydi. 12 Kasım’da o kar tanesi bir kocaman kartopu daha sonra da kitap çığı haline geldi. “Kitapsız ev bir harabeye benzer fakat kitapsız okulsa yanmış kül olmuş bir odunluğa benzer” sözleri kulaklarımızı çınlatarak 630 kitap topladık Yahya Kemalliler olarak, hediye edilmek üzere. Ekip arkadaşlarım Yusuf Kara ve Şeyma Sultan öğretmenlerimizle birlikte çıktık yollara. Beyaz güvercinimiz kanatlarını açmış adeta daha bir aşkla, şevkle uçarcasına gidiyordu yollarda. Bir an önce varmak istiyordu varacağı yere, üzerindeki emanetleri o masum yüreklere teslim etmek için. Hayatta böyle değil miydi? Emaneti emin kişilere teslim etmek. Ya da asıl olan emaneti teslim edecek kişi emin kişi değil miydi?  Emin olmak… Peygamber efendimizin tüm sıfatlarından önceki sıfatı * Emin *  olmasıydı. 21. yüzyılda 2023 Türkiye’sinde Maraş’ın kurtuluşunu anlatan “Sahibini Arayan Madalya” filmindeki deli aslında veli olan kişinin, gündüz saatinde elinde lüks lambasıyla arıyorum, arıyorum diye seslenmesiyle, ne arıyorsun? Diye sorulduğunda:  Adam arıyorum, adam arıyorum... Sanki aynı veli, zamana takılmadan tüm dünyada yine  lüks lambasıyla güneşin tam da tepede olduğu vakitte adam arıyor. Emin kişi arıyor. Gazze’yi kurtaracak yiğitler... Erdem Beyazıt’ın deyimiyle dağ gibi kadınlar arıyor. Bize de bu çağrıya kulak vermek düştü. “Yaratılış gayenizi biliniz ve gereğini yerine getiriniz ”’diyor günümüzün Bilge Kişisi. Biz de aldık o kandilleri yüreğimize,  aydınlatsın gönülleri, zihinleri diye.  Ziyarete gittiğimiz okulumuzun Müdürü Oğuzhan Hocamla da “Koçluk Eğitimi”mizden tanışıklığımız ortaya çıktı ve tüm bu işlere vesile olan kitap toplama koordinatörlerimizden Yusuf hocamın kankası Halil hocam ile tanıştık. Gönülden gönüle görünmez gizli bir yol vardı sanki bulunduğumuz ortamdaki öğrenciler ve öğretmenlerimizle aramızda. Muhabbetleştik koyu bir çay eşliğinde, hayatın kıvamını yakaladık orada. Aslında kazanmak istiyorsak her şeyi, herkesi Sakız Hanımın Eteğinde kitabında geçtiği gibi: “Derdine derman olmak gerek herkesin, her kişinin.” Yüreğimizdeki heyecanın ve şevkin enerjisi ile bir an evvel emanetleri sahiplerine teslim etmek için giriverdik sınıflara. Yahya Kemal’de okuyan öğrencilerin selamlarını da ileterek hasbi bir şekilde merhabalaştık.  Ne güzel bir duygu bir gönüle dokunmak elhamdülillah. Rabbimden geldik, dönüşümüz yine O’na. Asıl olan bu yolda iyiliği  kazanmış olmak çünkü kötüler çalışmadan da  çok kazanıyor. Uğraş vermeden kötülerle doluyor ortalık, iyilerin çok çalışması lazım. Bu anlamda muhabbet ettik sınıftaki minicik öğrencilerimiz ile. Bir öğrencimiz Galatasaray’ı tutuyormuş. Öğrencilerimize:  Bana da sorunuz hangi takımı tuttuğumu? Dedim. Ve el cevap :Takım tutmadığımızı Okul Müdürümüz  Oğuzhan hocamla öğrencilerimize hatırlatmış olduk bu çağda takım tutmayan insanların da olduğunu!.. Sınıfta duvarlarda harikulade resimler. Her birinden bir tane, her biri yalnızca biricik ve kendine özgü.  İnsan karmaşık yapı ama sonunda düzen, intizam ve insan olmanın gerekliliği tabi. Sekizinci sınıfları da  selamlayıp  içeriye girdik, tanıştık Yusuf’la. Yusuf kuyunun dibinde: LGS‘nin başında. Allah’tan iste isteğini ve çabala biraz ey Yusuf! İdeal bir benlik bıraktık sınıfa,  hayat planlarında iyiye doğruya doğru bir gidiş başlasın diye. Sözlerini kocaman kalplerinden kocaman evetlerle aldık. Nur Banu’ya hediye edeceğimiz kitap, Ufka Yolculuk kitabı: “Elma Dersem Düşün” kitabıydı. Daha bir mutlu oldum Ufka Yolculuk gönüllüsü olarak. Ufka Yolculuk her zaman, her güzellikte, her heyecanın başında ve okunacak kitapların arasında. Kritik- Analitik düşünmeyi anlatan “Elma Dersem Düşün”  kitabını, Nur Banu  okuyacak,  faydalanacak ve güzellikleri düşünerek hayatında olumlu kararları alacak diye ümit ediyorum. Ve ayrılık zamanı… Gönül çağlayanımızdan ağzımıza dökülen şu sözlerle vedalaştık öğrencilerle. Hz. Amine annemizin Gül peygambere söylediği şu son  sözler: “Bu dünyada her yeni eskir, her yaşayan ölür, her yaşlı göçer, her çok fena bulur. Ben de öleceğim fakat senin gibi temiz bir vekil bırakacağım için adım asla ölmeyecek. Aynen ben de bir gün Yüce Rabb’in merhametine kavuşacağım, arkamda sizler gibi iradeli ve maneviyatını gözeten gençler bırakacağım için endişeli değilim”. Daha sonra öğretmenler odasına geçtik, her biri pırıl pırıl genç öğretmenler: Kocaman çınarlar gibi açmış dallarını insan yetiştirmenin peşinde olan çehrelerle karşılaşmak bizleri çok sevindirdi. İnsan insanın gölgesinde yetişir. Var olsunlar... Öğretmenlerimize de ve öğretmenlerin varlığını süsleyen pek kıymetli öğrencilerimize de selam olsun. Evvela selam sonrasında sevgi olsun, şefkat olsun ve de merhamet tomurcukları hep var olsun yüreklerinde. Çocuk olmak birazda böyledir işte, paylaşmaktır, pay etmektir elindekini bir başka arkadaşın ile. Yahya Kemal'in diğergâm çocukları, hepsinin parlayan gözlerinden, dostane yüreklerinden selam gönderiyoruz kitap kardeşlerimize. Gözümüz önde, gönlümüz o eğitim kurumunda ayrıldık oradan.   Zaman harika bir eylem alanı. Rabbim bereketlendirsin zamanımızı, eylemimizi, muhabbetimizi. Zamanın bir diğer vaktinde “İkindi Vaktinde” başladık bir bir dost ziyaretlerine. Dostla geçen zaman zamandan sayılmazmış. Ve geri dönüş için tekrar beyaz güvercinle yolculuk başlar. Yoldayız, kesik çizgiler,  kesin çizgiler simsiyah asfalt, bembeyaz yolcular. Bembeyaz güzel, beyaz güvercinler... Ve Maraş’ın muhafızı Malik Ejder Hazretleri’ne selam. İkindi namazı için kıyam vakti. Malik Ejder Hazretlerinin başucu tarafında Allah’ın huzurunda rahmet yağıyor üzerimize.  Namaz sonrası selamlama ve  “İnsan Kullanım El Kılavuzundan okumalar... Hazreti Ali Efendimizin komutanıyla aynı ortamı teneffüs etmek ve Sâffât Sûresi / 1-2-3-4. Ayet - Feyzü'l Furkan Mealinden.  “Kovulmuş olan şeytanın şerrinden Allah’a sığınıyoruz. Rahman ve Rahim Allah’ın adıyla: (İbadet ve itaat için) saflar haline gelen, haykırıp (şeytanları, vahye musallat olmaktan uzaklaştıran/insanları günahtan hayra yönelten/bulutları) sevk eden, zikri (Kur’an’ı) okuyan (melek)lere andolsun ki şüphesiz sizin ilâhınız, elbette bir tek ilâh’tır.” Yüce Allah doğru söyledi.   Evvel refik badel târik 'Yoldan önce yoldaş' Selam olsun yoldaşlarım; Yusuf’a,  Sultan'a. Yahya Kemal’in Lider öğretmenlerine Yahya Kemal’in Lider öğrencilerine. Bir Gönül’e dokunmanın mutluluğuyla, öğrencilerimize de okuma şevkini kazandırma adına attığımız adımlarla dönüyoruz yurdumuza.

Devamı

GRAMOFON EŞLİĞİNDE SANAT MUHABBETİ..

Sanat insanın ince yanı ise,sanatçı da işte o ince yanı ortaya çıkaran incelik ve estetik uzmanıdır. Bir Gönül eviniz ve o evinizde sanata açılan bir pencere yoksa kendinizi ve dünyayı tanımakta geç kalanlar arasında yerini alanlardan hayatın tadından tuzundan acısından habersiz yaşayanlar arasında ömrünüzü törpüler durursunuz. Coğrafyada Hemşerim, fikirde gönüldaşım, sanatta Kıymetli hocam Bayram Yanık ile arkada gramofon önümüzde dumanı üstünde çay eşliğinde sohbetin demini verdik. Akıl ve kalp terazisinin kefelerinde düşünce tartan insanların sayıları çoğaldıkça ve o insanları anlayan insanların sayıları aynı oranda çoğaldıkça Bir Başka Dünya bir başka insan. Okulumuzun lider öğretmenlerinden Bayram YANIK ve okul liderimizin sanat dolu sohbeti gönüller kurmaya köprüler inşaa etmeye devam ediyor.

Devamı

Yerli Malı Yurdun Malı Herkes Onu Kullanmalı

Haftanın amacı, yerli tüketimin bilinçli olarak artmasıdır. Bu hafta süresince tutumlu olmanın, yatırım yapmanın ve ''yerli malı kullanmanın önemi'' vurgulandı. İnsanların parasını, malını, eşyalarını, zamanını ve sağlığını gerektirdiği gibi korumak ve dikkatli kullanmasına tutumlu olmak denir. İhtiyaçlara harcandıktan sonra artakalan para ile yatırım yapmanın önemi anlatıldı. Tüketilecek ürünlerin ülkede üretilen ürünlerden seçilmesinin gerekliliği anlatıldı. Bu şekilde ülkenin zenginliklerinin artması amaçlanır. Ayrıca bilinçli tüketicilik konuları üzerinde duruldu.

Devamı